» مقالات » ایتالیا » میدان ناوونا در رم, میدانی پر جنب و جوش
ایتالیا

میدان ناوونا در رم, میدانی پر جنب و جوش

1402-12-27 00282

به میدان مسحورکننده پیاتزا (میدان به ایتالیایی) ناوونا، میدان تاریخی واقع در شهر رم، ایتالیا خوش آمدید. این میدان پرجنب‌وجوش که به‌خاطر معماری خیره‌کننده و فضای سرزنده‌اش معروف است، ترکیبی لذت‌بخش از تاریخ، فرهنگ و سرگرمی را ارائه می‌دهد. بیایید شگفتی های پیازا ناوونا را ببینیم.

 

معرفی

Piazza Navona یا میدان ناوونا, میدانی باشکوه است که برای قرن ها بازدیدکنندگان را مجذوب خود کرده است. با خاستگاه آن به دوران روم باستان، در طول تاریخ دستخوش دگرگونی های مختلفی شده است. امروزه به عنوان گواهی بر میراث غنی رم است و مرکز فعالیت و زیبایی است.

 

موقعیت مکانی و دسترسی میدان ناوونا در رم

Piazza Navona در مرکز تاریخی رم واقع شده است و به راحتی قابل دسترسی است. موقعیت مرکزی آن به گردشگران اجازه می دهد تا با وسایل حمل و نقل مختلف از جمله اتوبوس، تاکسی و مترو به آن برسند. چه در شهر باشید یا در اطراف، رسیدن به پیازا ناوونا بسیار راحت است.

 

تاریخ و معماری

تاریخ پیازا ناوونا به قرن اول بعد از میلاد باز می‌گردد، زمانی که استادیوم دومیتیان در آن قرار داشت. در طول قرن ها، به یک میدان عمومی تبدیل شد و به محلی برای تجمع مردم محلی و گردشگران تبدیل شد. این میدان با معماری باشکوه باروک، با ویژگی های قابل توجهی مانند چشمه چشمگیر چهار رود و کلیسای خیره کننده Sant’Agnese در آگون ایجاد شده است.

 

نقاط دیدنی

همانطور که در میدان ناوونا قدم می زنید، با چندین مکان دیدنی قابل توجه روبرو خواهید شد. فواره چهار رود، طراحی شده توسط جیان لورنزو برنینی، در مرکز صحنه قرار می گیرد و چهار رودخانه بزرگ جهان را نشان می دهد. کلیسای Sant’Agnese in Agone، با نمای پیچیده اش، نگاهی اجمالی به تاریخ مذهبی رم ارائه می دهد. فراموش نکنید که از Palazzo Pamphilj دیدن کنید، کاخ بزرگی که شکوه گذشته را به نمایش می گذارد.

مرتبط با این مطلب
خیابان های معروف اسلو در نروژ

رویدادها و جشنواره های فرهنگی

پیازا ناوونا نه تنها یک لذت بصری بلکه مرکزی برای رویدادهای فرهنگی و جشنواره ها است. در طول فصل کریسمس، این میدان به یک سرزمین عجایب جادویی با بازاری شلوغ و چراغ های خیره کننده تبدیل می شود. در طول سال، نمایشگاه‌های هنری، اجراهای خیابانی و موسیقی زنده به فضای پر جنب و جوش می‌افزایند و تجربه‌ای واقعاً فراگیر را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کنند.

 

کافه ها، رستوران ها، و مناطق خرید

غذاهای اطراف پیازا ناوونا را حتما تجربه کنید. از غذاهای سنتی ایتالیایی گرفته تا طعم‌های بین‌المللی، این میدان طیف وسیعی از منوی غذاخوری را برای هر سلیقه‌ای ارائه می‌دهد. علاوه بر این، کافه‌های جذابی پیدا خواهید کرد که در آن‌ها می‌توانید استراحت کنید، و یک کاپوچینو بنوشید. فراموش نکنید که حتما از مغازه ها و بوتیک های محلی دیدن کنید، جایی که می توانید سوغاتی ها بی نظیری را بخرید.

 

دیگر جاذبه های اطراف

Piazza Navona در نزدیکی چندین جاذبه نمادین دیگر در رم قرار دارد. فقط با یک پیاده روی کوتاه، پانتئون باشکوه را خواهید دید که شگفتی مهندسی روم باستان است. حتما Campo de’ Fiori، که به‌خاطر بازار پرجنب‌وجوش و فضای سرزنده‌اش شناخته می‌شود، را بگردید. و فرصت بازدید از Castel Sant’Angelo، قلعه ای با تاریخ غنی و مناظر خیره کننده را از دست ندهید.

 

نکاتی برای بازدیدکنندگان

برای استفاده حداکثری از بازدید خود از پیازا ناوونا، این نکات مفید را در نظر بگیرید. میدان ممکن است شلوغ شود، بنابراین برای جلوگیری از شلوغی بهتر است صبح زود یا اواخر شب از آن بازدید کنید. به یاد داشته باشید که هنگام بازدید از اماکن مذهبی به فرهنگ محلی احترام بگذارید و دستورالعمل های آداب معاشرت را رعایت کنید. همچنین مهم است که اقدامات ایمنی لازم را انجام دهید و مراقب وسایل خود باشید، زیرا مناطق توریستی می توانند هدف جیب برها باشند.

مرتبط با این مطلب
معروف ترین موزه های لاهه در هلند

 

افسانه ها و داستان های محلی

پیازا ناوونا نه تنها مکانی از زیبایی های معماری است، بلکه مکانی برای افسانه ها و داستان های جذاب است. از داستان های مسابقه ارابه سواری روم باستان گرفته تا حکایات تاریخی در مورد هنرمندان و معماران مشهور، این میدان غرق در افسانه های شگفت انگیز است.

امیرمحمد آرام

سلام! من امیرمحمد هستم. سعی میکنم بهترین تجربه های سفر رو در اختیارتون بزارم، مطالب وبسایت یوروگردی میتونه راهنمایی خوبی برای سفر شما باشه. یوروگردی یک راهنمای سفر و مهاجرت هستش که بهترین تجربیات را برای شما فراهم می‌کنه. اگر به دنبال ماجراجویی، کسب اطلاعات درباره مکان های دیدنی و گردشگری و یا تجربه کردن فرهنگ‌های جدید هستید، با یوروگردی همراه باشید.🌍✈️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×